به گزارش پایگاه خبری و رسانهای حوزههای علمیه خواهران/کرمان، جلسه قرارگاه فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان کرمان با حضور خانم محمدی مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمان، خانم علینقی معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان کرمان و سایر اعضای قرارگاه فرهنگی استان برگزار شد.
خانم علینقی در این جلسه به تبیین ساختار و وظایف قرارگاه فرهنگی-تبلیغی مدارس پرداخت، و اظهار داشت: این قرارگاه با هدف بهرهبرداری حداکثری از ظرفیتهای علمی، فرهنگی و مالی منطقه و همچنین ارتقاء توانمندی مبلغان و دانشآموختگان شکل گرفته است.
معاون حوزه علمیه خواهران استان کرمان به ترکیب اعضای قرارگاه شامل مدیر مدرسه، معاون فرهنگی و مدیران تشکلها اشاره کرد و افزود: وظیفه مهم این قرارگاه، هماهنگی و همافزایی بین تشکلها زیر چتر مدرسه برای کاهش موازیکاری و پیگیری بودجههای فرهنگی است.
راضیه محمدی مدیر مدرسه علمیه تخصصی فاطمیه کرمان نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای قرار گاه فرهنگی مدرسه به بعضی از موانع و مشکلات اشاره کرد.
وی نبود شفافیت در کار کردهای قرارگاه را از آسیبهای موجود دانست و خواستار بررسی این موضوع شد.
مدیر مدرسه علمیه تخصصی فاطمیه کرمان؛ چالشهایی نظیر حضور کمرنگ برخی اعضا، ابهام در نحوه گزارشدهی و کمبود منابع مالی پایدار را مطرح کرد.
وی پیشنهاداتی مانند برگزاری طرحهای مشترک و تدوین نقشه راه را برای بهبود عملکرد ارائه داد.
در ادامه این جلسه خانمها معین الدینی، ابوالحسنی، عرب زاده از اعضای قرارگاه استان و خانم زندی عضو قرارگاه مدرسه علمیه تخصصی فاطمیه کرمان به بیان نقطه نظرات خود درخصوص مسائل مطرح شده پرداختند.
در پایان خانم محمدی مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمان، بر اهمیت رویکرد صحیح در مدیریت قرارگاه تأکید کرد و یادآور شد: قرارگاه در اصل مرکزی برای همافزایی است و قرار نیست خودش مجری تمام برنامهها باشد، برنامهها و مسئولیتها درجلسات قرارگاه مشخص میشود و هر تشکل متناسب با توان و ارتباطاتش وارد عمل میشود.
وی در مورد نقش مدارس در قرارگاه، خاطرنشان کرد: مدرسه علمیه، به عنوان محور و مرکز قرارگاه، نقش هدایت، راهبری، هماهنگی و نظارت بر فعالیتهای تشکلها را بر عهده دارد.